O mnie
Olga Woj
Neurodydaktyczka, trenerka kadry pedagogicznej i autorka szkoleń z efektywnych narzędzi edukacyjnych dla nauczycieli, trenerów, pedagogów i lektorów. Od 2020 roku dzieli się swoim doświadczeniem tworząc Mózg na Warsztat-Edukację dla Uczących.
Założycielka i właścicielka szkoły języka angielskiego dla dzieci i współtwórczyni metody Discovery English oraz autorka programów edukacyjnych do nauki języka angielskiego.
Swoje doświadczenie trenerskie zdobywała m. in. jako metodyczka Akademii Nauki, a także ogromna miłośniczka uczenia mnemotechnik i twórczego notowania. Wyszkoliła już ponad 1.000 Trenerów Biegłego Czytania i Rozwoju Mocy Mózgu w całej Polsce.
Zdobywczyni prestiżowej statuetki LIDER Branży Edukacyjnej 2020 i finalistka Tony Buzan Book Awards 2021 dzięki książce Creative Mind - na kanwie której powstała innowacja i kurs trenerski Kreatywny Umysł. Opisane w konkursowej książce techniki efektywnej nauki są kanwą scenariuszy do innowacji pedagogicznej Kreatywny Umysł, które powstały z myślą o uczniach i nauczycielach chcących nauczyć uczenia się i innywch ważnych kompetencji przyszłości.
Od 2022 roku jest także autorką artykułów w miesięczniku Głos Pedagogiczny w ramach cyku Komeptencje Przyszłości
wybrane publikacje
Neurodziennik
Wydawnictwo FORUM MEDIA 2023
Neurodziennik to publikacja oferująca codzienne ćwiczenia wspierające rozwój mózgu i zwiększające neuroplastyczność. Dzięki łamigłówkom, ciekawostkom i wartościowym poradom, Neurodziennik pomaga w poprawie pamięci, koncentracji, kreatywności i budowaniu pozytywnych nawyków. To doskonały sposób na stymulację umysłu i dbanie o zdrowie mózgu.
Teczka pracy pedagoga
Jak rozwijać kompetencje przyszłości? FORUM MEDIA, zeszyt 2/2, 2023
Teczka pracy pedagoga szkolnego przygotowana jest specjalnie z myślą o pedagogach, psychologach szkolnych i osobach zaangażowanych w pracę z uczniami z problemami wychowawczymi. W zeszycie przygotowanym przeze mnie znajdziesz narzędzia i scenariusze zajęć pozwalające rozwinąć umiejętność kreatywnego myślenia i uczenia się.
Nauczanie w zgodzie z naturą mózgu
ŻYCIE SZKOŁY 7/2023
Postęp technologiczny dał nam nowe możliwości badania ludzkiego mózgu. Nowoczesne metody neuroobrazowania pozwalają nam zobaczyć dziś wnętrze tego organu, poznać jego funkcjonowanie oraz śledzić przebieg procesów, jakie zachodzą w nim, gdy się uczymy. Celem neurodydaktyki jest dostosowanie pedagogicznych praktyk do sposobu funkcjonowania mózgu. Wykorzystanie jego naturalnego potencjału pozwoli nam uczyć skuteczniej, szybciej i z większą radością.
Samoregulacja i uważność - jak pomóc uczniowi w radzeniu sobie ze stresem
GŁOS PEDAGOGICZNY grudzień 2022 - styczeń 2023
Najnowsze osiągnięcia neuronauki odsłaniają tajemnicę tego co zarządza naszym postepowaniem. Wyjaśnia też to, dlaczego niektórzy uczniowie reagują na pewne stresujące sytuacje inaczej niż byśmy tego chcieli. Okazuje się, że kluczem do rozwiązania problemów z reakcją na sytuacje stresowe nie jest samokontrola, a samoregulacja.
Mapuj swoje cele - mindmapping w tworzeniu i planowaniu
GŁOS PEDAGOGICZNY luty - marzec 2023 (138)
Zastanawiałaś się kiedyś co dzieje się w Twoim mózgu kiedy smakujesz jabłko, słuchasz muzyki, uczysz się, oddajesz wspomnieniom lub myślisz o przyszłości? Odpowiedź może być prosta, ale wchodząc głębiej okazuje się, że każda z tych czynności to bardzo złożona materia. Praktycznie wszystko co nas otacza: słowa, liczby, dźwięki, zapachy, dotyk wywołują reakcje w naszym mózgu. Każdy bit informacji, każde wrażenie, skojarzenie czy myśl to odrębna nitka, która łączy nasze neurony. Twój mózg posiada własną bazę danych, która nie układa się w sposób linearny, a jest siatką, która bardziej przypomina mapę drogową.
Sztuka aktywnego uczenia się i ponoszenia porażek
GŁOS PEDAGOGICZNY październik 2022
Nie uczymy się dla ocen. Wiemy to, jednak wciąż żonglujemy cyferkami bezpodstawnie oczekując, że uczniowie zrozumieją, że warto uczyć się po prostu dla siebie. Umiejętność uczenia się – kluczowa kompetencja przyszłości – to podstawa warsztatu z jakim powinien wyjść ze szkoły uczeń. Niestety, wadliwy system kształcenia nauczycieli nie wyposaża w wiedzę o tym jak uczyć uczenia się w realiach szkolnych.
"Żyj tak, jakbyś miał umrzeć jutro.
Ucz się tak, jakbyś miał żyć wiecznie."
— Gandhi Mahatma
Mózg na Warsztat powstał z potrzeby nauczycieli, którym sama jestem. Na studiach pedagogicznych nie uczy się nas tego, co powinno być podstawą edukacji – umiejętności uczenia się, bycia sprawczym, twórczym i krytycznie myślącym.
Sama zobacz.
Czy Twoi uczniowie wiedzą jak się uczyć i zapamiętywać? Czy wiedzą jakie techniki mają do wyboru, gdy przyjdzie im wykuć na blachę definicje podane do zeszytu? Czy wiedzą, że tylko trudne rzeczy rozwijają ich mózg, a ponoszenie porażek jest immanentną cechą sukcesu?
Umiejętność uczenia się to podstawa życia człowieka. Tymczasem w polskich szkołach nadal uczy się powielając przestarzałe i nieaktualne modele. Moim zdaniem edukacja powinna skupiać się dziś na wzmacnianiu kompetencji, a nie jednostonnej transmisji danych w kierunku aktywny nadawca (nauczyciel) – pasywny odbiorca (uczeń).
I te zmiany już się dzieją.
Celem Mózgu na Warsztat jest pokazywanie jak w szkolnych realiach korzystać z wiedzy jaką daje neuronauka. Nieustannie poszerzająca się wiedza o mózgu pozwala na stworzenie takich zajęć, materiałów, które pozwolą Tobie uczyć z odprężeniem i satysfakcją
Jako neurodydaktyczka, ekspert od skutecznej nauki i biegłego czytnia, trenerka kadry pedagogicznej i założycielka szkoły językowej dla dzieci chcę oddawać w Twoje ręce przetestowane narzędzia. Narzędzia przynoszące pozytywną zmianę w polskiej szkole.
Olga Woj
O Mózgu Na Warsztat
Edukacja i nauczanie z satysfakcją
Wiele lat pracy i badań jako trener efektywnej nauki przekonały mnie, że takie miejsce jak Mózg na Warsztat – Edukacja dla Uczących jest nam bardzo potrzebne. Tu odkryjesz jak uczyć w zgodzie z naturą mózgu i dostaniesz na to sprawdzone narzedzia opracowane w formie nowoczesnej metodyki nauczania.