Edukacja dla Uczących Your new title here
Zastanawiałaś się kiedyś jak to się dzieje, że uczniowie nie pamiętają ważnych informacji? Czujesz, że wspaniale zrealizowałaś temat poprzedniej lekcji, uczniowie byli zaangażowani, ale po tygodniu i tak niewiele z tego pamiętają? Poznając prawa rządzące pamiętaniem i zapominaniem dowiesz się dlaczego „słaba pamięć” nie istnieje.

Miliony ludzi widziało spadające jabłko, ale to Newton zapytał „dlaczego”.

Bernard Mannes Baruch

Nasi uczniowie spędzają w szkole, a potem na studiach wiele lat. Celem tego procesu jest między innymi zapamiętanie różnych informacji, z których większa część – do czasu aż będą dorośli – zdezaktualizuje się albo zostanie przez nich zapomniana. Z rozmów z uczniami wiem, że z ich perspektywy warto uczyć się „szkolnie” i „na rzecz szkoły” inwestując w to minimum czasu, a pozostałą resztę przeznaczyć na rozwój swoich pasji i zainteresowań. Trudno nie przyznać słuszności tym strategiom, jednak w tej sytuacji musimy poszukać kompromisów. Jednym z nich jest wyposażenie uczniów w wiedzę, o tym jak zawsze być przygotowanym na lekcje i „umieć na sprawdziany”, a jednocześnie mieć więcej czasu na rozwój własnych zainteresowań i eksplorowanie życia. Znając prawa pamięci i kilka sprytnych technik, można nauczyć się bardzo dużo i bardzo szybko i jest to temat tak rozległy, że zasługuje on na niejeden, odrębny wpis. Możesz jednak zacząć zwiększanie efektywności swoich działań dowiadując się jak obsługiwać pamięć i – drugą stronę tej samej monety – zapominanie, a także przekazując tę wiedzę dalej – na swoich lekcjach, swoim uczniom. Kiedy raz zrozumiemy jak to działa, już zawsze będziemy mogli uczyć się efektywnie.

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *